Zaloguj

Otwieranie bramy automatycznej, gdy zepsuje się pilot lub nie ma zasilania

Data utworzenia: 7.01.2016

wokół domu

ogrodzenia

Każda brama wjazdowa i każdy garaż z napędem automatycznym musi być wyposażony w awaryjne mechaniczne otwieranie. Tym bardziej, że kiedy zasilanie bramy automatycznej zostaje z jakiegoś powodu odcięte, ta brama wciąż pozostaje zablokowana.

Jest to zabezpieczenie przed próbą dostania się na teren posesji przez osoby niepowołane. Markowe urządzenia do bram i garaży, takie jak firmy FAAC, mają mechanizmy odblokowujące obsługiwane za pomocą specjalnego klucza. A więc my jako użytkownicy bramy automatycznej, mając taki kluczyk odblokujemy mechanizm i będziemy mogli ręcznie otworzyć wjazd. Funkcja ta przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy brama jest jedyną drogą prowadzącą na posesję.

W sytuacji, gdy nasz pilot przestaje działać (powodem jest najczęściej wyczerpana bateria), również można skorzystać z możliwości odblokowania mechanizmu kluczykiem.

To jednak nie koniec możliwości. Jeżeli wiemy, że awarie prądu zdarzają się w naszej okolicy dość często, możemy wybrać taki model napędu do bramy, który jest zasilanych napięciem 24 V, jak np. napędy FAAC C720/C721 do bram przesuwnych, czy S450H, S418 lub 415 24V do bram skrzydłowych. Wtedy bowiem jest możliwość instalacji dodatkowych akumulatorów lub baterii zasilania awaryjnego. Zainstalowane w obudowie napędu stają się alternatywnym źródłem energii.

Źródło: www.faac.pl

Rankingi wybieranych marek

Najnowsze galerie

Średnie rynkowe ceny materiałów