Podstawową zaletą siłowników hydraulicznych jest fakt, że mogą współpracować z bardzo ciężkimi bramami, ważącymi nawet ponad 400 kg. Jeżeli do tego dołożymy intensywne użytkowanie, czyli powyżej 100 cykli na dobę (cykl to otworzenie i zamknięcie bramy), to właśnie do takich warunkach w praktyce najlepiej sprawdzają się napędy hydrauliczne.
Wybierając napęd do bram skrzydłowych w miejscach użyteczności publicznej czy do instalacji osiedlowych, warto zastanowić się nad kupnem hydraulicznych napędów FAAC z serii 400,422,402zasilanych napięciem 230 V.
Napędy hydrauliczne pracują cicho i są niezawodne w każdych warunkach atmosferycznych – działają nawet podczas dużych mrozów (nawet do -400C) oraz przy bardzo wysokiej temperaturze (do +550C).
Modele hydrauliczne mają bardzo długą żywotność. Przepompowywany w nich olej powoduje, że elementy pracujące są zanurzone w kąpieli olejowej lub pokryte olejowym filmem, a to zmniejsza siły tarcia i zwiększa trwałość urządzenia.
Do bram przydomowych warto zainstalować siłowniki hydrauliczne tylko wtedy, gdy brama jest bardzo ciężka, np. kuta lub całkowicie wypełniona. Przy typowej (lekkiej i ażurowej) bramie wjazdowej na posesję stosowanie napędu hydraulicznego nie ma sensu, choćby z powodu wyższych kosztów zakupu.
Największy pożytek z takich napędów jest w miejscach użyteczności publicznej, w których jest bardzo duży ruch i wytrzymałość napędu jest warunkiem koniecznym.
Natomiast dobrą praktyką, kiedy zależy nam na bardzo sprawnym napędzie do bram przydomowych jest zastosowanie tzw. hybrydy. Model FAAC S450 H jest napędem hybrydowym, czyli napędem hydraulicznym zasilanym napięciem stałym 24V, a nie 230V, jak typowe siłowniki hydrauliczne. Trwałość napędów hybrydowych ocenia się jako 4-krotnie wyższą niż standardowych elektromechanicznych. Dlatego jeżeli szukamy napędu do bramy przy domu, gdzie bywają bardzo trudne warunki atmosferyczne – na przykład nad morzem (duża wilgotność i zasolenie powietrza, wszechobecny piach), to model FAAC S450 H jest odpowiednim wyborem. Ale i w warunkach zupełnie odmiennych, czyli w górach zimą również zdadzą doskonale egzamin - napęd może pracować w temperaturze nawet -40 stopni C, jeśli układ hydrauliczny jest napełniony olejem zimowym.
Źródło: Materiały informacyjne firmy FAAC